ANKARA GAZİ ÜNİVERİSTESİ MEMUR İLANI
SÖZLEŞMELİ PERSONEL (657 SAYILI KANUNUN 4/B MADDESİ) ALIM İLANI

BAŞVURU TARİHİ : 8 ARALIK-22 ARALIK 2023 


Üniversitemize bağlı birimlerde çalıştırılmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4. maddesinin (B) fıkrasına göre 

istihdam edilmek üzere 06.06.1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Kararnameye ekli 28.06.2007 tarih ve 26566 sayılı Resmî Gazete’de

yayımlanan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar’da Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar’ da yer alan ek 2’nci 

maddenin (b) fıkrasına göre 2022 KPSS (B) grubu puan sırası esas alınmak suretiyle giderleri yanlarında yer alan bütçelerden 

karşılanmak üzere toplam 216 adet Sözleşmeli Personel alınacaktır.


BAŞVURACAK ADAYLARDA ARANACAK ŞARTLAR

Genel Şartlar

- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48. maddesinin (A) bendinde belirtilen şartları taşımak. 

- Çeşitli Kanun Hükmünde Kararnameler ile kamu görevinden çıkarılmamış olmak. 

- Herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı almıyor olmak. 

- Başvuracak adayların durumunun; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesinin "Bu şekilde istihdam 

edilenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmelerinin feshedilmesi veya 

sözleşme dönemi içerisinde Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen istisnalar hariç sözleşmeyi tek taraflı feshetmeleri 

halinde, fesih tarihinden itibaren bir yıl geçmedikçe kurumların sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilemezler." 

hükmüne uygun olması. 

- Adaylarla hizmet sözleşmesi yapılacak olup, sözleşmede belirtilen şartları yerine getirmeyen adayların sözleşmeleri bir 

ay içerisinde feshedilecektir. 

- Türk Ceza Kanunu’nun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya 

daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin 

işleyişine karşı suçlar, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar, kamunun sağlığına karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, 

dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan 

kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmaması gerekmektedir.

Özel Şartlar

1- Belirtilen öğrenim düzeyinden mezun olmak, aranan nitelikleri taşımak ve belgelendirmek.

2- Başvurulan pozisyon (Eczacı pozisyonu hariç) itibari ile gerekli 2022 KPSS (B) grubu sınavına girmiş olmak. 

3- Erkek adayların askerlikle ilişkisi bulunmaması. (Askerliğini yapmış veya tecil ettirmiş olmak)

4- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 53. Maddesi hükümleri saklı kalmak kaydıyla ilan edilen sözleşmeli personel 

pozisyonlarının açıklamasında belirtilen “Vardiyalı sistemde çalışmasına engel bir durumu bulunmamak” ifadesine ilişkin 

24 saat esasına dayalı çalışmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı bulunmamak. 

5- Yurtdışından alınmış diplomaların Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğin onaylandığını gösterir belge başvuru 

formuna eklenecektir.

6- Özel şartlarda istenilen Sertifika, Belge ve Hizmet sürelerinin ilanın Resmi Gazete’de yayımlanma tarihinden önce

sağlanıyor olması gerekmektedir. İlan tarihinden sonra alınan belge ve sertifikalar değerlendirmeye 

alınmayacaktır.

BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE ZAMAN

Adayların http://personelilan.gazi.edu.tr/ adresinden giriş yaparak başvuru yapılacak pozisyon için gerekli evrakları 

sisteme eksiksiz olarak yüklemesi ve başvuru işlemini tamamlaması gerekmektedir, şahsen veya posta yolu ile yapılan 

müracaatlar kabul edilmeyecektir.

Adaylardan gerekli durumlarda; sisteme yüklenen belgelerin asılları istenebilecektir.

Başvurularım ekranından adayların başvurularının onaylanıp onaylanmadığını takip etmeleri gerekmektedir. Başvurularım 

ekranından “Başvuru Kabul Edildi” ibaresi görülmeyen hiçbir başvuru değerlendirilmeye alınmayacaktır. Reddedilen başvuru 

sahipleri eksik evrakları ilan süresi içinde tamamlamaları halinde tekrar başvuru yapabileceklerdir. Yüklenen belgelerdeki 

yanlışlıklar ile eksikliklerden; başvurunun tamamlanıp/tamamlanmadığı ve onaylanıp/onaylanmadığından adaylar 

sorumlu olacaktır. Başvuruyu sonlandırmak verilen bilgilerin eksiksiz ve doğru olduğunu kabul etmek anlamına gelir.

Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra Personel Daire Başkanlığı tarafından başvuru evrakları online olarak ön kontrole 

tabi tutulacak ve eksik ve/veya yanlış belge yüklenmesi durumunda başvuru reddedilecektir. 

Adaylar ilan edilen pozisyonlardan sadece birine başvurabilecek olup birden fazla pozisyona başvuru yapılamayacaktır. 

Adayların öğrenim durumları, Yükseköğretim Bilgi Sistemi web servisleri aracılığı ile alınacak olup tercih edilen 

pozisyonda yer alan öğrenim programları ile uygun olmaması durumunda başvuru işlemi gerçekleşmeyecektir. 

Adayların KPSS puan türü, yılı ve puanı ÖSYM web servisleri aracılığı ile alınacak olup tercih edilen pozisyonda belirlenen 

KPSS puan türü ve yılı ile uygun olmaması durumunda başvuru işlemi gerçekleşmeyecektir. 

Koruma ve Güvenlik Görevlisi (13 adet personel) pozisyonuna başvuran adayların 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine 

Dair Kanunun 10 uncu maddesinde yer alan şartları taşıyor olması ve Koruma ve Güvenlik Görevlisi olarak görev yapmasına engel

olabilecek herhangi bir sağlık sorunu bulunmamak.

Tecrübe istenen pozisyonlar için adaylardan başvuruda bulunacakları pozisyonda çalıştıklarını gösterir belgenin 

(başvuruda bulunacakları pozisyonda çalıştıklarını gösterir belgenin kontrolü amacıyla https://www.turkiye.gov.tr/sgktescil-ve-hizmetdokumu adresinden alınan barkodlu SGK dökümü ve çalıştığı kurum/kuruluşlardan alınacak kaşe ve ıslak 

imzalı onaylanmış hizmet belgesi/görev belgesi) sisteme yüklenmesi gerekmektedir. 

Başvuru işlemleri 08/12/2023 saat 09:00’da başlayıp 22/12/2023 saat 17:00’da sonlanacaktır.

BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARI

Sözleşme yapmaya hak kazananların isim listesi, işe başlamaları için gerekli belgeler ile bu belgelerin teslim edileceği yer 

ve zaman, başvuru bitim tarihi itibariyle en geç 10 (On) iş günü içerisinde Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığının resmi web 

sayfasında (www.personel.gazi.edu.tr) ilan edilecektir. 

Açık iş sayısını on katı kadar yedek aday belirlenecektir. 

İşe başlamak için gerekli evrakları zamanında teslim etmeyen veya aranan şartları taşımadığı tespit edilen asıl kazananların 

yerine, ilan edilen yedek kazananlar sırası ile çağırılacaktır. 

Başvuru sonunda, sözleşme yapmaya hak kazanan adaylar, 2022 KPSS (B) grubu puan sıralaması (Eczacı, Çözümleyici 

Sistem Programcısı pozisyonu hariç) esas alınarak belirlenecek olup herhangi bir yazılı ve/veya sözlü sınav uygulanmayacaktır.

Adayların puanlarının eşit olması halinde mezuniyet tarihi önce olan, bunun da eşit olması halinde doğum tarihine göre 

yaşça büyük olan adaya öncelik tanınır. 

Eczacı pozisyonu için “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” uyarınca 1 sayılı Cetvelde Sınav Şartı 

Aranmaksızın Hizmete Alınacak Sözleşmeli Personel unvanı arasında bulunduğundan KPSS puan şartı aranmamaktadır. Başvuruda 

bulunan aday sayısının kadro sayısından fazla olması halinde lisans diploması puan üstünlüğü (Yükseköğretim Kurulu 

Başkanlığınca belirtilen 4’lük sistemdeki notların 100’lük sisteme çevrilerek sıralama yapılacaktır.) diploma puanlarının eşit olması 

halinde mezuniyet tarihi önce olan, bunun da eşit olması halinde doğum tarihine göre yaşça büyük olan adaya öncelik tanınacaktır.

Çözümleyici Sistem Programcısı pozisyonu için mesleki bilgiyi ölçer nitelikte sözlü sınav uygulanacaktır. Sözlü sınavın 

konuları ilanda belirtilen bu pozisyona ait açıklama kısmındaki niteliklerden oluşacaktır. Sözlü sınava ilişkin tüm detaylar başvuru 

bitim tarihinden sonra uygun görülen bir tarihte Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı web sitesi duyurular kısmında 

yayımlanacaktır.

Sözleşme yapmaya hak kazanan adaylar hakkında arşiv araştırması yapılacak olup, söz konusu sonucun olumlu 

olması halinde sözleşme yapılacaktır. 

Tüm pozisyonlar için Rektörlük tarafından gerekli görüldüğü hallerde görev yerlerinde değişiklik yapılabilecektir.

Gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Atamaları yapılmış ise 

atamalarının iptal edilecek olup idare tarafından kendilerine bir bedel ödenmiş ise bu bedel yasal faizi ile birlikte tazmin edilecektir. 

Üniversitemiz, ilanın herhangi bir aşamasında iptal ve/veya değişiklik yapma hakkına sahiptir.

İlana ilişkin bütün duyurular Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığının resmi web sayfasında (www.personel.gazi.edu.tr) 

adresinden yapılacak olup ilgililere başka bir şekilde tebliğ yapılmayacaktır. 

İlanda bulunmayan hükümler için genel mevzuat hükümleri uygulanır. 

Bu ilan tebliğ mahiyetinde olacağından, ilgililere ayrıca tebligat yapılmayacaktır.

SORU VE SORUNLAR İÇİN:

İş ve işlemlerin aksamaması adına tüm soru ve sorunlarınız için lütfen e-posta adresimizden bizimle iletişime 

geçiniz. 

E-posta: personelilan@gazi.edu.tr


TIKLA : BAŞVURU LİNKİ SAYFASI 

TIKLA : TÜM KADRO VE BAŞVURU DETAYI TAM PDF 

İlişkili Haberler

BYBigi Yıldızı

Turkiye

info@example.com

+012 345 67890

Faydalı Linkler
Hızlı Linkler

© Bilgi Yıldızı Her Hakkı saklıdır