Üniversitemizde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4’üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam
edilmek ve giderleri Özel Bütçeden karşılanmak üzere 06.06.1978
tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına
İlişkin Esaslar”ın Ek 2’nci maddesinin (b) fıkrasına göre aşağıda
belirtilen unvanlarda Lisans, Ön Lisans ve Ortaöğretim için 2022 yılı KPSS (B) grubu puan sırası esas alınmak
suretiyle yazılı ve sözlü sınav yapılmaksızın toplam 42 (kırk iki)
adet sözleşmeli personel alınacaktır.
GENEL ŞARTLAR
1) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48’inci maddesinde belirtilen şartları taşımak.
2) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 53’üncü madde hükümleri saklı kalmak kaydı ile görevini
devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak.
3) 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu uyarınca yaptırılacak olan arşiv
araştırması sonucu olumlu olmak.
4) Erkek adaylar için askerlik hizmetini yapmış, muaf veya tecilli olmak.
5) Görevini devamlı yapmasına engel sağlık sorunu bulunmamak.
6) Tercih edilecek pozisyonun karşısında yer alan öğrenim düzeyinden mezun olmak, başvurunun son
günü itibariyle aranan nitelikleri taşımak ve belgelendirmek.
7) Herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı almıyor olmak.
8) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4. Maddesinin (B) fıkrasının “Bu şekilde istihdam
edilenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmelerinin
feshedilmesi veya sözleşme dönemi içerisinde Cumhurbaşkanı kararı ile belirlenen istisnalar hariç sözleşmeyi
tek taraflı feshetmeleri halinde fesih tarihinden, sözleşmeyi yenilememeleri hâlinde sözleşmenin bitiminden
itibaren bir yıl geçmedikçe kurumların sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilemezler.” hükmüne
uygun nitelikleri taşımak.
9) Koruma ve Güvenlik Görevlisi pozisyonuna başvuracak adayların son başvuru tarihi itibariyle
geçerlilik süresi dolmamış özel güvenlik görevlisi kimlik kartına sahip olmaları gerekmektedir.
(Özel Güvenlik Sertifikası kabul edilmeyecektir.)
10) İlanda aranılan yaş ve cinsiyet şartını taşıyor olmak.
1) Başvurular e-Devlet Kapısı üzerinden “Muş Alparslan Üniversitesi - Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım”
hizmeti veya “Kariyer Kapısı” https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr internet adresi üzerinden
02/04/2024 -17/04/2024 tarihleri arasında alınacaktır.
2) Şahsen başvuru alınmayacak olup posta veya diğer yollarla yapılan müracaatlar kabul
edilmeyecektir.
3) Adaylar ilan edilen pozisyonlardan sadece birine başvuru yapabilecektir. Birden fazla pozisyona
müracaat eden adayların başvuruları geçersiz sayılacaktır.
4) Adayların KPSS puanı, mezuniyet, adli sicil, askerlik ve kimliğine dair bilgiler e-Devlet üzerinden
ilgili kurumların web servisleri aracılığı ile temin edileceğinden adaylardan başvuru aşamasında bu belgeler
istenilmeyecektir. Adayların söz konusu bilgilerinde hata mevcut ise başvuru yapmadan önce ilgili kurumlardan
gerekli güncelleme/düzeltmeleri yaptırmaları gerekmektedir. Asıl olarak kazanan adayların ibraz edecekleri
belgeler Üniversitemiz web sayfasında duyurulacaktır.
5) Mezuniyet bilgileri otomatik olarak gelmeyen adaylar başvuru güncel bilgilerini manuel olarak
giriş yapıp, onaylı diploma örneği veya mezuniyet belgelerini pdf formatında e-Devlet üzerinden
yükleyeceklerdir.
6) Yurt dışındaki veya yurt içindeki öğretim kurumlarından mezun olup bu ilanda aranılan öğrenim
durumuna ilişkin denkliği olan adayların denklik gösterir belgelerini Kariyer Kapısına yapılan başvurusu
sırasında Ek Dosya (Diğer Belgeleriniz) alanına ilgili dokümanı yüklemeleri gerekmektedir.
7) Kariyer Kapısı-Kamu İşe Alım Platformu üzerinde “İşleminiz başarıyla gerçekleştirilmiştir…”
ibaresi görülmeyen hiçbir başvuru değerlendirilmeye alınmayacaktır. Bu nedenle adaylar, başvuru işlemlerinin
tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol etmelidirler.
8) Başvuru işleminin süresi içinde hatasız, eksiksiz ve bu ilanda belirtilen hususlara uygun olarak
yapılmasından, istenilen belgelerin başvuru aşamasında sisteme yüklenmesinden, başvuruda bulunan adaylar
sorumludur. Bu hususlara riayet etmeyen adaylar herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır. Yüklenen
belgelerdeki yanlışlıklar ile eksik belgelerden adaylar sorumludur.
9) Adayların verdikleri beyanlar ile sundukları başvuru belgelerinin sorumluluğu kendilerine aittir.
1) Üniversitemiz tarafından süresi içinde yapılan başvurular, belgelerin eksik olup olmadığı ve
adayların belirlenen şartları taşıyıp taşımadıkları bakımından incelenecek olup ilanda belirtilen
başvuru şartlarını taşıyan adayların başvuruları kabul edilecektir.
2) Başvurusu kabul edilenlerden, YAZILI VE/VEYA SÖZLÜ SINAV YAPILMAKSIZIN 2022 KPSS
(B) grubunun ilgili puan türünde en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere yapılacak sıralama esas alınmak
suretiyle ilan edilen unvanların pozisyon adedi kadar asıl ve 10 (on) katı kadar yedek aday belirlenecektir.
3) Belirlenen asıl ve yedek adaylara ait isim listesi ile asıl adayların işe başlamaları için gerekli
belgeler, bu belgelerin teslim edileceği yer ve zaman, Muş Alparslan Üniversitesi resmi internet sayfasında
http://www.alparslan.edu.tr son başvuru tarihini takip eden bir (1) ay içerisinde yayımlanacak olup sonuç
ilanları tebliğ mahiyetinde olacağından adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.
4) Asıl olarak kazanan adaylardan süresi içerisinde istenilen belgeleri tamamlayarak başvurmayan,
feragat eden veya aranan şartları taşımadığı tespit edilenlerin yerine yedek adaylardan sırasıyla yerleştirme
yapılacaktır. Son adayların puanının eşit olması halinde mezuniyet tarihi önce olan, bunun da eşit olması halinde
doğum tarihi önce olan adaya öncelik tanınacaktır. Ayrıca, adaylar sonuçlara ilişkin bilgilere Kariyer Kapısı
üzerinden ulaşabilecektir.
5) Sözleşme imzalama ve göreve başlama için duyurular Muş Alparslan Üniversitesi resmi internet
sayfasında http://www.alparslan.edu.tr yayımlanacak olup adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.
6) KPSS’de yüksek puan almak, ilanda yer alan sözleşmeli pozisyona yerleştirmede tek başına hak
kazandırmaz. Pozisyon için belirtilen genel ve özel şartlara sahip olmayan adaylar değerlendirmeye
alınmayacaktır. Eksik evrak, yanlış, yanıltıcı veya yalan beyanda bulunanlar ile bilgilerindeki tutarsızlıklar
yüzünden değerlendirmeye alınmayan adaylar bu durumdan dolayı bir hak iddia edemeyecektir.
7) Başvuru ve sözleşme imzalama işlemleri sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya şartları
taşımadığı tespit edilenlerin sözleşmesi yapılmaz, sözleşme yapılmış olsa dahi feshedilir.
8) Süreç sonunda ilan edilen pozisyonlarda çalışmaya hak kazanan adaylar ile hizmet sözleşmesi
yapılacak olup sözleşmede belirtilen şartları yerine getirmeyen adayların sözleşmeleri bir (1) ay içerisinde
feshedilecektir. Yanlış, yanıltıcı veya yalan beyanda bulunan adaylar, yerleştirmeden doğan tüm haklarını
kaybedecek olup gerçeğe aykırı belge beyan/teslim edenler hakkında yasal işlem başlatılacaktır.
9) İlanda bulunmayan hükümler için genel mevzuat hükümleri geçerlidir.
10) Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların Ek 6’ncı maddesi gereği “İşe alınması
açısından gerekli olan niteliklerden herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması, işe alınma açısından
gerekli olan niteliklerden herhangi birini sonradan kaybetmesi…” hallerinde hizmet sözleşmesi kurumca tek
taraflı olarak feshedilecektir.
11) Adaylar başvuru sonuçlarına ilişkin bilgilere Kariyer Kapısı üzerinden ulaşabileceklerdir.
İLETİŞİM:
Muş Alparslan Üniversitesi Güzeltepe Külliyesi Personel Daire Başkanlığı, Diyarbakır Yolu 7. km,
49250 Merkez/MUŞ Tel: 0436 249 49 49
1) Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar uyarınca sözleşmeli personelin başka bir kuruma
naklen tayini mümkün değildir.
2) Müracaat dokümanlarının incelenmesi işlemlerine bağlı olarak ilan sonuç tarihi ertelenebilecektir.
© Bilgi Yıldızı Her Hakkı saklıdır