İçişleri Bakanlığı taşra teşkilatında Genel İdare Hizmetleri Sınıfından boş bulunan 95 İl Planlama
Uzman Yardımcısı kadrosuna Ek-1 sayılı tabloya uygun olarak personel istihdam edilmek üzere 14-22
Nisan 2025 tarihleri arasında Ankara’da giriş (sözlü) sınavı yapılacaktır.
A) BAŞVURU ŞARTLARI
1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinin (A) fıkrasında sayılan şartları
taşımak,
2- Bakanlığımızca talep edilen bölümlerden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu
tarafından kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki öğrenim kurumlarından birisini bitirmiş olmak,
3- Giriş (sözlü) sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını
doldurmamış olmak (01.01.1990 tarihinden sonra doğanlar),
4- 2023-2024 yıllarına ait “Kamu Personel Seçme Sınavından istenilen puan türünden en az 70 ve
üzerinde KPSS puanı almış olmak.
5- KPSS puanı en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere tercih edilen il/fakülte-bölüm ve puan
türü esas alınmak suretiyle ilan edilen kadro sayısının en fazla dört katı aday arasına girmek. (Sıralamaya
giren son aday ile aynı puana sahip diğer adaylar da giriş (sözlü) sınavına alınır.)
B) BAŞVURU VE BAŞVURU ŞEKLİ
1- Başvurular e-Devlet şifresi ile yapılacaktır. Bu nedenle adayların www.turkiye.gov.tr hesabının
bulunması zorunludur. Söz konusu hesabın kullanılabilmesi için adayların e-Devlet şifresi almaları
gerekmektedir. Adaylar e-Devlet şifresini içeren zarfı PTT Merkez Müdürlüklerinden şahsen başvuru ile
üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu kimliğini ibraz ederek temin edebileceklerdir.
2- Başvurular 17-21 Mart 2025 tarihleri arasında Bakanlığımızın www.icisleri.gov.tr adresli
internet sitesindeki “Duyurular” bölümünde yayımlanacak olan “İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri
Düzenleme ve Sınav Başvuru” linki aracılığıyla e-Devlet üzerinden elektronik ortamda alınacaktır.
3- Başvurular elektronik ortamda alınacağından posta yolu ile ya da bizzat yapılan başvurular
kabul edilmeyecektir.
4- E-Devlet üzerinden “İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri Düzenleme ve Sınav Başvuru”
linkine erişim sağlandığında kimlik, öğrenim, askerlik ve YDS bilgileri otomatik olarak gelmektedir.
Profil bilgileri eksik veya hatalı olan adaylar ilgili kurumlarla iletişime geçerek gerekli düzeltmeleri
yaptırmak zorundadırlar.
5- Yükseköğrenim mezuniyet bilgileri ile başvuruda bulunacak adayların öğrenim bilgileri eDevlet üzerinden Yükseköğretim Kurumundan otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde hata ya da
eksiklik olan veya Yükseköğretim Kurumundan mezuniyet bilgileri gelmeyen adaylar ekleme veya
düzeltme yapmak için mezun oldukları üniversitenin ilgili birimleri ile görüşerek YÖKSİS üzerinden
bilgilerini güncelleştirmeleri zorunludur. Aksi takdirde bu durumda olan adaylar sınava başvuruda
bulunamayacaklardır.
6- Yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olup bu ilanda aranılan
öğrenim durumuna ilişkin denkliği olan adayların diploma veya mezuniyet belgesi yerine denklik gösterir
belgelerini pdf ya da jpeg formatında sisteme yüklemeleri gerekmektedir.
7- Erkek adayların askerlik bilgileri Milli Savunma Bakanlığından otomatik olarak gelmekte
olup bilgilerinde hata olan adayların ilgili kutucuğu işaretleyip güncel bilgilerini manuel olarak girmeleri
ve askerlik durum belgelerini pdf ya da jpeg formatında sınav modülüne yüklemeleri zorunludur.
8- E–Devlet üzerindeki “İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri Düzenleme ve Sınav Başvuru”
linki aracılığı ile açılan uygulamada yer alan “Kişisel Bilgiler” sayfasında fotoğrafı otomatik gelmeyen
adayların Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğünün http://personel.icisleri.gov.tr internet adresinin
“Personel Kimlik Kartı” sekmesinin “Personel Kimlik Kartında Kullanılacak Fotoğraf Standartları”
bölümünde yer alan özelliklere uygun olarak çektirilmiş fotoğrafını (600x800 boyutlarında 300dpi
çözünürlükte) pdf ya da jpeg formatında modüle yüklemeleri zorunludur.
9- Başvurusunu elektronik olarak tamamlayan ve bilgilerinin doğruluğundan emin olan
adayların “Başvurumu Tamamla” butonuna basmaları zorunludur. Aksi takdirde bu işlemi
gerçekleştirmeyen adayların başvuruları sisteme kaydedilmeyecek olup bu durumda olan adaylar herhangi
bir hak talebinde bulunamayacaklardır.
10- Başvurular 21 Mart 2025 tarihinde saat: 16.00’da sona ereceği için modül kapanacak olup
başvuru yapmayan adayların belirtilen tarih ve saate kadar “İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri
Düzenleme ve Sınav Başvuru” linki aracılığıyla e-Devlet üzerinden elektronik ortamda yapmaları
“Başvurumu Tamamla” butonuna basmaları gerekmektedir. Aksi takdirde bu işlemi gerçekleştirmeyen
adayların başvuruları sisteme kaydedilmeyecek olup bu durumda olan adaylar herhangi bir hak talebinde
bulunamayacaklardır.
11- Başvuru tarihleri arasında bilgilerinde eksik veya hata olduğunu fark eden veya tercihlerinde
değişiklik yapmak isteyen adayların “Başvurumu İptal Et” butonuna basarak başvurularını iptal etmeleri
gerekmektedir. Başvurusunu iptal eden adayın sistemdeki kayıtlı başvurusu silinmiş olacaktır. Adayların
tekrar “Başvur” butonuna basarak açılan ekrandan başvurularını yenilemeleri gerekmektedir.
Başvurusunu yenileyen adayların bu işlemi 21 Mart 2025 tarihinde saat 16.00’dan önce tamamlayarak
“Başvurumu Tamamla” butonuna basmaları zorunludur. Aksi takdirde bu işlemi gerçekleştirmeyen
adayların başvuruları sisteme kaydedilmeyecek olup bu durumda olan adaylar herhangi bir hak talebinde
bulunamayacaklardır.
12- İlan edilen il/fakülte-bölüm için en fazla 3 tercihte bulunulacaktır. Adaylar bir fakülte-bölüm
için birden fazla il tercihinde bulunabilecekleri gibi seçmiş oldukları birden fazla fakülte-bölüm için tek
il veya birden fazla il tercihinde de bulunabileceklerdir.
13- Başvuru süreci tamamlandıktan sonra ilan edilen kadro sayısının 4 katı kadar aday belirleme
işlemi adayların KPSS puanı/türüne göre en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere yaptıkları tercih
sıralaması göz önünde bulundurularak sadece bir il/fakülte-bölüm için gerçekleştirilecektir.
14- Adaylar başvurularını tamamlayarak “Başvurumu Tamamla” butonuna basıp başvurusunu
modüle kaydettikten sonra “Başvurunuz tamamlanmıştır.” uyarısı ekrana gelecek olup “Başvurularım”
sekmesinden İş Talep Formunun çıktısını alabileceklerdir.
15- Başvuru işleminin hatasız, eksiksiz ve bu ilanda belirtilen hususlara uygun olarak
yapılmasından ve istenilen belgelerin modüle yüklenmesinden başvuruda bulunan adaylar sorumludur.
Bu hususlara riayet etmeyen adaylar herhangi bir hak talebinde bulunamayacaklardır.
16- Usulüne uygun ve/veya zamanında yapılmayan başvurular ile eksik veya hatalı sınav başvuru
belgeleri kabul edilmeyecektir.
C) BAŞVURUDA İL/FAKÜLTE- BÖLÜM TERCİHİ
Adaylar ilan edilen kadro ünvanı için başvuru şartlarını taşımaları kaydıyla ilanda belirtilen
öğrenim bölümlerine göre “Ünvan/Yer Bilgisi” sayfasında yer alan “Talep Edilen Ünvan” ve “Talep
Edilen Yer” açılır listesini kullanarak en fazla 3 tercihte bulunabileceklerdir. Adayların açılır listeden
seçecekleri her ünvan ve yer için “Ekle” butonuna basmaları şarttır. Aksi takdirde sınav modülüne
kaydedilmeyeceğinden doğacak hak kayıplarından ilgili adaylar sorumludur.
Başvuru süreci tamamlandıktan sonra ilan edilen her il/fakülte-bölümün sayısına göre adayların
KPSS türü/puanı, bölüm ve il tercihleri göz önünde bulundurularak en yüksek puan alan adaydan
başlamak üzere aday tarafından talep edilen il/fakülte-bölüm alanlarından sadece biri için 4 katı kadar
aday belirleme işlemi gerçekleştirilecektir.
Ç) BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bu ilanda Ek-1 sayılı tabloda belirtilen il/fakülte-bölümleri için ayrı ayrı olmak üzere KPSS puan
türü/puanı ve il/fakülte-bölüm tercih sıralamasına göre ilan edilen kadro sayısının en fazla 4 katı arasına
giren adayların başvuruları modülde yer alan başvuru belgeleri üzerinden kontrol edilecektir. Bu nedenle
adayların başvuru yaparken başvurusunu modüle kaydettiklerinden ve kaydettikleri bilgiler ile sisteme
yükledikleri evrakların doğruluğundan emin olmaları gerekmektedir. Yapılan inceleme sonucunda
başvuruları kabul edilen adaylar giriş (sözlü) sınavına alınacaktır. Son sıradaki aday ile aynı KPSS
puanına sahip olan adaylar da giriş (sözlü) sınavına alınacaktır.
D) ADAYLARA DUYURU ŞEKLİ
Adaylar sınav sürecine ait durum bilgilerini (4 katı aday arasına girip giremediği, başvurusunun
kabul edilip edilmediği, sözlü sınav yeri/ tarihi/ saati bilgilerini, sözlü sınava katılım durum bilgisini, sözlü
sınav puanını, asıl/yedek bilgisini) e-Devlet üzerinden “İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri
Düzenleme ve Sınav Başvuru” linki aracılığı ile açılan uygulamadaki “Başvurularım” sekmesinden
takip edebileceklerdir. Ayrıca sınav sonuçları ile ilgili adaylara herhangi bir yazılı bildirim
yapılmayacaktır.
“İçişleri Bakanlığı Aday Profil Bilgileri Düzenleme ve Sınav Başvuru” linki aracılığı ile açılan
uygulamadaki “Başvurularım” sekmesinden durum bilgisinin ve duyuruların takip edilmemesi
nedeniyle oluşabilecek hak kayıplarından adayların kendileri sorumlu olacaktır.
İhtiyaç duyulması halinde İçişleri Bakanlığı resmi internet adresi “Duyurular” kısmında adayları
bilgilendirme amacıyla duyuru yapılacaktır.
E) GİRİŞ (SÖZLÜ) SINAVININ ŞEKLİ VE KONULARI
Giriş (sözlü) sınavı bu ilanda Ek-1 sayılı tabloda belirtilen fakülte/bölüm müfredatı dikkate alınarak
oluşturulan alan bilgisi, genel kültür ve Bakanlığın görev alanına giren temel konulardan oluşur.
Giriş (sözlü) sınavında adaylar sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi (50) puan, bir konuyu kavrayıp
özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü (10) puan, liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin
mesleğe uygunluğu (10) puan, özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı (10) puan, genel yetenek ve genel
kültür (10) puan, bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı (10) puan üzerinden değerlendirilir.
© Bilgi Yıldızı Her Hakkı saklıdır